Husqvarna Norden Forum banner
41 - 60 of 105 Posts
Nieuws over dit probleem? Ik heb hetzelfde probleem. Ik bezit een Norden met 6000 km. Dit gebeurt 2-3 keer per 1000 km. Alleen bij het aantrekken van de koppeling en terugschakelen met stationair toerental. Alles gecontroleerd bij de dealer.. geen problemen gevonden.

Discussion starter · #45 ·
Hallo @nickkont, ik ben heen en weer gegaan met de dealer, ze konden geen probleem vinden. Ze hebben hem aangesloten op Husqvana en nog steeds niets. Ik reed er weer nerveus op en het gebeurde weer. Dus ik stuurde hem terug naar de dealer, weer niets. Er zit blijkbaar geen geheugen in de ECU, dus je kunt niet teruggaan en zien wat er is gebeurd. Ik heb herhaaldelijk contact opgenomen met Husqvana. Uiteindelijk weigerde ik de motor terug te nemen en onderhandelde ik met de dealer om de volgende motor in de showroom te kopen voor een goede deal, en nu heb ik een gloednieuw model uit 2023. Tot nu toe geen problemen, maar ik heb pas 1.000 mijl gereden. Ik heb rechtstreeks contact opgenomen met Husqvana en gezegd dat ik niet verder kon rijden op de originele motor omdat ik bang was voor mijn veiligheid. Ze zeiden dat het niet langer mijn verantwoordelijkheid was, omdat ik niet langer de wettelijke eigenaar van de motor was. Ze zeiden dat dat het was, zaak gesloten! Eerlijk gezegd was ik verbaasd over de afwijzende houding en het schouderophalen van het bedrijf! Veel succes met je motor, rijd voorzichtig.

Hartelijk dank voor de reactie. Ik heb dit besproken met een erkende service en goddank is er nog een motor met hetzelfde probleem (890) en hij heeft al een ticket geopend. Hij zei dat ik eind volgende week weer contact met hem moest opnemen als er een antwoord van KTM/Husqvarna is. Hij denkt dat het een ecu-probleem is omdat deze motoren arm lopen vanwege al deze regelgeving.. Hij stelde ook een tijdelijke oplossing voor totdat we een antwoord hebben.. om een lambda-sensor-eliminator toe te voegen die 40-50 euro kost en de motor zal veel rijker lopen. Ik laat het je weten als er vorderingen zijn.

Veel dank voor de reactie. Ik heb dit besproken met een erkende service en goddank is er nog een motor met hetzelfde probleem (890) en hij heeft al een ticket geopend. Hij vertelde me om hem eind volgende week weer te contacteren als er een antwoord is van KTM/Husqvarna. Hij gelooft dat het een ecu-probleem is omdat deze motoren arm lopen vanwege al deze regelgeving.. Hij stelde ook een tijdelijke oplossing voor totdat we een antwoord hebben.. om een lambda-sensor-eliminator toe te voegen die 40-50 euro kost en de motor zal veel rijker lopen. Ik laat het weten als er vorderingen zijn.
Ja, laat ons ook het onderdeelnummer voor die lambdasonde weten. Kan van pas komen. Hartelijk dank

Ja, laat ons alsjeblieft ook het onderdeelnummer weten voor die lambdasonde. Kan van pas komen. Hartelijk dank
dat is het bedrijf dat mijn monteur voorstelde.
Het staat in de sectie lambda-eliminator (O2-sensor-eliminator). Kon niets specifieks vinden voor Norden (alleen voor ktm790) en heb ze gebeld. Ze zeiden dat ze binnenkort een Norden-versie voorbereiden en gaven mijn contactgegevens door. Ik zal je op de hoogte stellen als er vorderingen zijn.

Ik heb de smart moto o2 eliminator overgeslagen en een rapid bike easy gekocht. Ik heb de monteur gevraagd of dit het werk zal doen en hij zei ja. Ik heb het nog niet geïnstalleerd, maar ik zal je op de hoogte houden. Ik zal het volgende week doen. De monteur vertelde me ook dat dit alleen gebeurt als ik de koppeling intrek, omdat er een sensor is, die niets met terugschakelen te maken heeft. Kan de toeren niet vasthouden en het komt door de lambdasonde. Daarom stelde hij o2 eliminator of rapid bike easy module voor. Ik zal hem over de sensor in de koppeling vertellen, maar heb meer info nodig KTM Peter :) We hebben ook 2 tickets geopend bij Ktm (ook voor een andere motor) en wachten op hun antwoord.

Update: Vandaag heb ik wat tijd gevonden en de Rapid Bike Easy module geïnstalleerd.
Het was vrij eenvoudig, vooral als je de video van Rottweiler "brandstoftank Norden 901 verwijderen" bekijkt.
De eerste indruk was dat de motorfiets beter werkt bij lage toerentallen. Levendigere gasreactie bij lage toerentallen. Bij het aantrekken van de koppeling lijkt het beter te werken. Ik zal beginnen met 80-100 km per dag te rijden en ik zal rapporteren bij 1000 als het probleem is opgelost.

Image

@nickkont Heb je meer info en foto's over de installatie? Wat is je ervaring tot nu toe met de RBE?
Ik heb die video gevolgd

Het ziet er ingewikkeld uit, maar in werkelijkheid is het gemakkelijk en eenvoudig. Ik ben geen monteur en had geen eerdere ervaring met motorfietsen. Volg gewoon deze stappen om de tank te verwijderen.
Daarna kun je niets verkeerd doen met de connectoren. Ze passen maar in specifieke.

Zie bijgevoegd de aanbevolen instellingen die door hen zijn verzonden.

Als je de lucht-brandstofverhouding rijker wilt maken, zet je de tweede draaiknop op +3, als je de standaardtoestand van de motorfiets +0 wilt.

Aanbevolen instelling is tweede draaiknop op +2 rijker.

De motorfiets werkt veel beter bij lage toeren en in het algemeen in het gesloten lusgebied/toestand. Je kunt het verschil voelen en ik geloof dat het sowieso een goede investering is.
Met RBE is het gebeurd (één keer afgeslagen) bij 500 km en heb ik de instelling gewijzigd naar +3, dus ik heb nu nog eens 500 km zonder problemen.

Ik zal de post updaten wanneer ik met de monteur spreek (hij heeft maanden geleden een ticket geopend bij Ktm).

Update. Slaat af bij lage toeren bij het aantrekken van de koppeling verdween niet met de snelle motorfiets easy.
Ik heb contact opgenomen met een andere erkende service en werd gevraagd de motorfiets te brengen om alles te controleren (kleppen, bougies, brandstofpomp, brandstoftank, koppelsensoren etc.)
Dit gaat tot 1 maand duren.
Andere mensen van KTM-forums, de meerderheid zei dat het een defecte koppelingsschakelaar zou kunnen zijn.
Ik ga die eerst vervangen en de hendel afstellen, want hij lijkt erg fragiel te zijn.
Als dit het probleem niet oplost, zal ik de service-instructies volgen en mijn motorfiets voor een vrij lange periode missen.
In ieder geval zal ik het niet laten zoals het is. Nog steeds in garantie en het probleem niet accepteren.

Hallo, hoe dom het ook klinkt, soms gaat de ZIJDSTANDAARD een beetje naar beneden bij een hobbel en schakelt de motor UIT. Je merkt het niet eens, want als je naar beneden kijkt, is hij alweer omhoog gegaan.

Het is me vaak offroad overkomen. Nu heb ik een riem om hem omhoog te houden tijdens het rijden om dit te voorkomen (vergelijkbaar met enduro-motoren).

Ik hoop dat dit helpt. Met vriendelijke groet

Ik had dit probleem met stilvallen, vooral bij het schakelen bij lage toeren, normaal gesproken van de 2e naar de 3e versnelling. De dealer probeerde een andere ECU van een andere motorfiets die ze op voorraad hadden en het probleem was verdwenen.

Hey Bauer, hij gaat volgende week naar de dealer voor een volledige demontage en inspectie. Brandstofpomp, gasklephuizen, software-updates, water in de brandstof, koppeling schakelaar etc. de gebruikelijke dingen die ze bekijken, maar er is geen specifiek defect of probleem in verband daarmee gevonden of eerder door hen gezien. 5 dagen later nog steeds geen reactie van Husqvana.
Een van de problemen die ik vond was dat de koplamp zou doorbranden, hij de zekering zou doorbranden, hij kortsluiting had en iemand zei dat ze de cluster moesten vervangen, waarvan ik denk dat er een kill switch op zit, ik weet het niet zeker, maar ik heb de cluster op het stuur losgemaakt en verplaatst en daarna weer vastgedraaid en hem steeds verplaatst tot hij een goede massa had en ik heb het probleem nooit meer gehad, misschien wil je dat controleren?

41 - 60 of 105 Posts