Husqvarna Norden Forum banner

GPS-houder!

17K views 28 replies 20 participants last post by  Mooseb  
#1 ·
Image
Heb deze GPS-houder besteld voor mijn Norden die over 3 weken arriveert! Ziet er veel beter uit dan de oem..

#3 ·
Black99s!

Ik hoorde dat wat er in de VS en Canada gebeurde, triest! Maar mijn dealer heeft de motor in de winkel, wachtend op de aankomst van mijn accessoires..
Maar ik las dat de VS en Canada ongeveer 1000 motoren hebben gekregen en hier in Zweden hebben we op dit moment 3 motoren geleverd.. Dus, ik denk dat het tijd is om er een paar naar Europa te leveren.. 🤔 Maar ik ben het ermee eens, als Husqvarna problemen heeft om motoren te produceren, waarom staan ze dan nog steeds pre-orders toe? Ze zeiden dat ze motoren zouden produceren tot maart, maar ik denk dat onderdelen een reden zijn geweest.. Die verdomde Corona!!

#18 ·
View attachment 294 Heb deze GPS-houder besteld voor mijn Norden die over 3 weken aankomt! Ziet er een stuk beter uit dan de oem..[/QUOTE]
View attachment 294 Heb deze GPS-houder besteld voor mijn Norden die over 3 weken aankomt! Ziet er een stuk beter uit dan de oem..
Hallo mensen, dit product wordt in China geproduceerd en ik weet niet zeker wat voor soort aluminium ze gebruiken. Ik zal naar andere opties zoeken, ik houd jullie op de hoogte als ik er een vind. Beste Vince

#19 ·
Hoi jongens, dit product wordt in China vervaardigd en ik weet niet zeker wat voor soort aluminium ze gebruiken. Ik zal naar andere opties zoeken, ik houd je op de hoogte als ik er een vind. Beste Vince
Succes. Tegenwoordig wordt bijna alles in China gemaakt. Ik heb ontdekt dat veel merken die in de VS worden verkocht, in China produceren en vervolgens hun bedrijfsnaam op het artikel plakken en 30% meer in rekening brengen.

#20 ·
Ik heb de NiceCNC GPS-houder op mijn motorfiets geïnstalleerd, veel Loctite gebruikt en ook een "anti-diefstal"-apparaat 3D-geprint dat het moeilijk maakt om te verwijderen. Ik zou het niet vertrouwen om de GPS 's nachts in de binnenstad te laten liggen, maar als ik overdag een uur of minder een winkel in ga, weet ik zeker dat het goed komt. Ik heb een klein gaatje in de bovenkant van het 3D-geprinte onderdeel geboord om een kleine inbussleutel in te steken en de ontgrendelingshendel in te drukken. Ik wou dat ik de Touratech-klem kon rechtvaardigen, maar ik heb gewoon te veel andere mods die ik eerst wil doen.

Wat betreft de constructie van de houder, hij is behoorlijk stevig, het lijkt erop dat ze hoogwaardige gereedschappen en machines gebruiken om deze te bouwen. Ik ben over veel wasbord, grind, verkeersdrempels, kleine sprongen, enz. geweest en alles houdt goed stand. Ik ben wel van plan om een soort touw of iets dergelijks te halen voor het geval de Garmin-houder faalt, dat lijkt het zwakke punt te zijn, ik zie het liever aan een touwtje bungelen dan dat het eraf vliegt als ik over de snelweg rijd.

#21 ·
Hallo mensen, ik wil dit nicecnc-onderdeel ook gebruiken, maar ik wil geen klassieke gps monteren. Ik wil een robuuste telefoon monteren en deze gebruiken voor gps en radarwaarschuwing. Ideeën over hoe ik de telefoon aan de nicecnc-houder kan bevestigen? Ik dacht aan een 1 inch kogelhouder (RAM of zo) of een sp-connector. Heeft iemand anders zijn telefoon op deze basis gemonteerd?

#24 ·
Ik heb het gevoel dat dit elders op deze site al aan de orde is geweest, maar het is de moeite waard om te herhalen: de Nice CNC GPS-houder voor de Norden is een directe kopie van de originele Vanasche Motorsports-houder:
GPS-houder - 901
Als kleine ondernemer zelf, en aangezien dit een relatief kleine gemeenschap is, zou het cool zijn om te zien dat mensen Andrew Vanasche (die een eenmanszaak in Oregon heeft) steunen door zijn producten rechtstreeks in zijn kleine winkel te kopen, zodat hij innovatieve en kwalitatief hoogwaardige onderdelen voor ADV-fietsen kan blijven produceren, in plaats van te kopen bij een offshore fabrikant voor iets minder geld (en wat hoogstwaarschijnlijk van lagere kwaliteit is). Hij maakt ook andere hoogwaardige onderdelen voor de Norden, en ik raad aan om ze te bekijken.
ECJ

#25 ·
Bedankt voor de tip, de site die je noemde ziet er goed uit. Maar voor mijn navigatiesysteem, Garmin 785 dezl, is er al jaren geen adapter, het is eigenlijk bedoeld voor vrachtwagens. Ik had bijna dezelfde houder gebouwd voor de KTM 1290 ADV S. Ik bouw ze alleen voor eigen gebruik, als iemand ze wil nabouwen, graag, groet Bernd

#26 ·
View attachment 294
Deze GPS-houder besteld voor mijn Norden die over 3 weken aankomt! Ziet er een stuk beter uit dan de oem..
View attachment 294
Deze GPS-houder besteld voor mijn Norden die over 3 weken aankomt! Ziet er een stuk beter uit dan de oem..
Het lijkt een mooie houder te zijn. Maar ik heb net de (goedkopere) NICE CNC low mount gebruikt - het is min of meer gewoon een schuine plaat met vier schroefgaten in AMPS-patroon en het heeft een groef om draden te geleiden. Ik heb ook een vierkante RAM-houder gekocht met AMPS-gaten en een inch bal, en deze op de NICE CNC-plaat geschroefd. Ik heb een korte RAM-bal klem gebruikt van de RAM 1 inch bal naar een RAM X mount voor mobiele telefoon. Dezelfde set-up zou werken met een GPS - de meeste Garmins worden geleverd met alle benodigde fittingen zonder dat de RAM-onderdelen nodig zijn, je hebt alleen de NICE CNC-plaat nodig. Had graag mijn Garmin ZUMO 395 gemonteerd, maar Garmin laat me mijn landkaart niet veranderen van Zuid-Amerika naar Australië - ze ZIJN KUT!
Image

#27 ·
Goedemorgen, dit is allemaal te zwaar voor mij en bouwt te hoog en ver richting de bestuurder.
De Ram-Mount-onderdelen zijn goed en stabiel, maar als de navigatie eenmaal goed is ingesteld, is er geen verandering meer nodig.
Het gewicht belast de oorspronkelijk voorziene opname. Dat gaat ten koste van de schroeven, het zal losser worden en wiebelen.
Daarom mijn licht onopvallende versie van een houder. Daarmee houdt ook de 7" navigatie vast.
Veel plezier met je prestaties. Bernd