Husqvarna Norden Forum banner

Betere opties voor toerschermen

5.9K views 28 replies 11 participants last post by  ogri.bowser  
#1 ·
Ik heb de 901 Expedition na het vervangen van de voetsteunen door rally voetsteunen, het monteren van een set handkappen en pannierrekken van Outback Motortek. Het enige dat ik echt mis, is een meer verticale touringruit.

Soms raak ik bij het landen mijn gezicht op de OEM-ruit. Ik ben dol op de hoogte voor bescherming, maar hij leunt veel te veel naar de rijder toe.

Ik heb de foto's van het Puig-aanbod bekeken en ze zien er iets beter uit, maar ik hoopte dat er een nog meer uitgesproken verticale zou zijn.

Kortom, ik ben op zoek naar iets dat vrijwel verticaal loopt vanaf de koplamp, vergelijkbaar met een rallymotor.

#3 ·
ik heb de 901 expeditie na het veranderen van de voetsteunen naar rally voetsteunen, het monteren van een set handkappen en pannierrekken van outback motortek. Het enige dat ik echt mis, is een meer verticale touringruit.

Soms raak ik bij het landen mijn gezicht op de OEM-ruit. Ik ben dol op de hoogte voor bescherming, maar hij leunt veel te veel naar de rijder toe.

Ik heb de foto's van het Puig-aanbod bekeken en ze zien er iets beter uit, maar ik hoopte dat er een nog meer uitgesproken verticale zou zijn.

Kortom, ik ben op zoek naar iets dat vrijwel verticaal vanaf de koplamp omhoog gaat, vergelijkbaar met een rallymotor.
Ik vond de OE-ruit op mijn Expedition te hoog. De twee problemen die ik ermee had, waren: 1) Ik was bang dat ik hem met mijn gezicht zou raken tijdens het rijden op trails. Het kwam soms heel dichtbij. 2) Ik zou het geen turbulentie noemen, maar met de Expedition-ruit was het ongelooflijk luid in mijn helm. Ik dacht dat het misschien die specifieke helm was, maar dat was het niet. Ik probeerde mijn andere twee helmen en het was nog steeds luid, oordopjes waren een must en alles boven de 80-90 km/u kon ik mijn audio van mijn helm niet horen. Als ik ging staan en mijn hoofd in de schone lucht bracht, was het zoveel beter.

Ik heb een WRS "touring" ruit geïnstalleerd en hoewel ik er maar een paar kilometer mee heb gereden, kan ik zeggen dat hij veel beter is. Ik heb een goede luchtstroom rond mijn helm en het is zoveel stiller. Ik maak me zorgen over het uitgeven van 150 dollar om iets te testen dat misschien niet voor mij werkt, maar in dit geval was het een goede aankoop.

#5 ·
Ik vond het OE-scherm op mijn Expedition te hoog. De twee problemen die ik ermee had, waren: 1) Ik was bang dat ik het met mijn gezicht zou raken tijdens het rijden op trails. Het kwam soms heel dichtbij. 2) Ik zou het geen klapperen noemen, maar met het Expedition-scherm was het ongelooflijk luid in mijn helm. Ik dacht dat het misschien die specifieke helm was, maar dat was het niet. Ik probeerde mijn andere twee helmen en het was nog steeds luid, oordopjes waren een must en alles boven de 50-55 mph kon ik mijn helm-audio niet horen. Als ik opstond en mijn hoofd in de schone lucht stak, was het zoveel beter.

Ik installeerde een WRS "touring"-scherm en hoewel ik er maar een paar kilometer mee heb gereden, kan ik zeggen dat het veel beter is. Ik heb een goede luchtstroom rond mijn helm en het is zoveel stiller. Ik maak me zorgen over het uitgeven van 150 dollar om iets te testen dat misschien niet voor mij werkt, maar in dit geval was het een goede aankoop.
Ik draag sowieso altijd oordopjes, heb nooit problemen gehad met klapperen, heb alleen mijn gezicht erop geraakt toen ik verkeerd landde bij het springen. Ik denk dat de Puig touring er een is die de meeste ruimte geeft als je naar zijfoto's kijkt.

#4 ·
Ik heb net een Aprilia Tuareg Dakar 2024 gekregen en hij is zo winderig/windachtig op de snelweg dat ik al op zoek ben naar een alternatief. Mijn oude R1150GSA was erg stil en soepel met (ik ben vergeten welke) aftermarket scherm vooraan. Dacht aan een Norden Expedition, maar wat ik hier lees - heeft die ook luchtstroomproblemen? Misschien zijn BMW's de enigen die hun adv-motoren in de wind testen?

Hoe tevreden zijn mensen met hun Nordens op lange afstanden van 80 MPH?

#6 ·
Ik heb een Tuareg in CA met een Puig-deflector bovenop mijn voorruit en het heeft enorm geholpen. Ik moet nog steeds oordopjes dragen voor windruis, maar geen klapperen. Net een nieuwe 22 Norden 901 gekocht met een verscheidenheid aan schermen. Huidig is het expeditie scherm, en ik ben het ermee eens, erg luidruchtig. Ik zal vandaag het Givi touring scherm monteren om te zien hoe dat is. Met mijn lengte van 1,90 m zou ik geen problemen moeten hebben om over het ongeveer 12 cm hogere scherm te kijken. En de extra breedte zou moeten helpen tegen klapperen. We zullen zien!

#10 ·
Ahh ja, net gedaan. Verzamelde verschillende meningen over de motor met een expedition scherm...het lijkt erop dat sommige mensen nog steeds last hebben van windgeruis / turbulentie en anderen zeggen dat het scherm de motor soepel maakt. Ugh, welke mening is de juiste...
LMAO! De variabelen die betrokken zijn bij een voorruit zijn talrijk! Lengte van de rijder, helm, rijder positie/stuur positie/zithoogte, een automobilist volgen ... Ik heb de spiegels van mijn laatste 4 motoren gehaald tijdens het spelen met schermen, spiegels zijn de minste van je zorgen.

#11 ·
Ik ben 1,80 m lang met een binnenbeenlengte van 81 cm. Ik rijd afhankelijk van de dag in de lage of hoge zitpositie. Standaard spiegels, standaard windscherm, standaard handbescherming, 2,5 cm BRP-verhoger voor een Scotts stabilisator, +10 mm KTM-verhoger en ODI McGrath stuur (hoewel standaard ook prima was). Ik draag afhankelijk van de dag een grote Shoei X-14, RF-1400 met Sena 20s, Hornet X2 met Sena 20s of Klim F5. Ik kan op mijn Expedition vrijwel elke wettelijke snelheid (96-129 km/u) aanhouden zonder last te hebben van turbulentie, ongeacht de zithoogte of mijn helmen.

#13 ·
Het zijn 4 schroeven om het scherm te verwisselen, als je offroad gaat, plaats dan het standaardscherm, als je een lange afstandstour doet, dan het expeditie-scherm? Ik denk dat het antwoord op je vraag NEE is, voor zover ik weet maakt er op dit moment niemand een meer rechtopstaand Rally-scherm.

#23 · (Edited)
Beoordeling van de WRS touring van een reis van 4700 km. Autobahn, snelweg, bochten en licht grind.

Goed: Ziet er beter uit met de rook dan het Expdition-scherm, tenminste op mijn donkere motor.

Hoog genoeg, als ik lange afstanden met hoge snelheid rijd, kan ik achter het scherm hurken om een betere windbescherming op de snelwegen te krijgen.

Kan zonder problemen staan en schone en koele lucht krijgen. Heb echter geen enduro-dingen gedaan.

Had een Puig maar voelde nooit de behoefte om hem te monteren. Hij werkte zelfs goed op de snelweg bij 190 km/u.

Slecht: Windruis. Hetzelfde als het Expidition-scherm. Mijn oplossing is om 3M wegwerp-oordopjes diep in mijn gehoorgangen te dragen. Dan stoor ik me er niet aan. Ging op de bochtige wegen met herbruikbare oordopjes (lagere beoordeling), maar kon het lawaai niet verdragen omdat het me te veel stoorde, overgestapt op 3M en was weer blij (en kan nog steeds muziek horen van de intercom).

Al met al, ik vind het leuk en ik zal het houden voor mijn langere ritten (dat omvat veel +130 km/u rijden). En om het seizoen te verlengen als het kouder is.

Voor de lokale dagtochten gebruik ik de kortere WRS Enduro, die ik erg leuk vind.