Husqvarna Norden Forum banner
81 - 100 of 105 Posts
Cześć, dwa tygodnie temu dostałem '24 norden i zdarzyło się to już 4 razy, to dość denerwujące! Jedyny mój problem to taki, że salon Husqvarny jest 500 km stąd, ale jest tu lokalny salon KTM, zastanawiam się czy mogą mi pomóc z tym problemem gaśnięcia, mam kontrolkę serwisową od pierwszego razu. Pokazało się też raz immobilizer na pierwszych 20 km!
 
Też to miałem z moim nowym Norden podczas pierwszej jazdy i prawie rozbiłem się na rondzie. Miałem również powtarzające się komunikaty o błędach na wyświetlaczu (sterowanie silnikiem i żółta lampka ostrzegawcza).
Zauważyłem, że układ elektryczny jest wrażliwy na wahania napięcia.
Moje sugerowane rozwiązania (i nie miałem żadnych komunikatów o błędach ani silnika, który by się wyłączał od 2 lat):
  • lepszy akumulator (komunikaty o błędach natychmiast pojawiają się na wyświetlaczu, jeśli występują wahania napięcia w zasilaniu pokładowym). Zainstalowałem wydajny akumulator litowo-jonowy.
  • Tankuję tylko paliwa 98 do 100 oktanów, więc nie ma już pracy na jednym cylindrze na starcie i nie ma już komunikatów o błędach.
  • jeśli te proste środki nie pomogą, to jest inny problem techniczny.
 
@nickkont tylne koło się nie zablokowało, ale ponieważ samochód tuż za mną nabierał prędkości, a motocykl tracił prędkość, musiał gwałtownie zahamować…
Chodziło mi o to, czy zgasł, gdy wcisnąłeś sprzęgło.
Zapomniałem wspomnieć, że wymieniłem akumulator na Noco nlp14, jak wspomniał inny gość. Nie sądzę, żeby to był problem, ale nigdy nic nie wiadomo.
Jeśli wygooglujesz „gaśnięcie silnika po wciśnięciu sprzęgła na biegu jałowym”, zobaczysz wiele różnych motocykli i producentów, którzy mają ten sam problem. To nie dotyczy tylko ktm/husky.
Mają te same elementy elektroniczne... (ecu, czujniki itp.)

Nadal uważam, że to kwestia kalibracji/ustawień.
 
Miałem na myśli, czy zgasł, gdy wcisnąłeś sprzęgło.
Zapomniałem wspomnieć, że wymieniłem akumulator na Noco nlp14, jak wspomniał inny gość. Nie sądzę, żeby to był problem, ale nigdy nic nie wiadomo.
Jeśli wygooglujesz "gaśnięcie silnika po wciśnięciu sprzęgła na biegu jałowym", zobaczysz wiele różnych motocykli i producentów, którzy mają ten sam problem. To nie jest specyficzne dla ktm/husky.
Udostępniają tę samą elektronikę .. (ecu, czujniki itp.)

Wciąż wierzę, że to kalibracja/ustawienie.
Przełączałem z trybu deszczu na tryb uliczny i musiałem zamknąć przepustnicę, ale nie musiałem wciskać sprzęgła.
Naprawdę myślę, że z tymi motocyklami jest jakiś problem, a producent tak naprawdę się tym nie przejmuje, podjąłem decyzję i chociaż lubię ten motocykl, nie chcę już żadnych Husky/KTM, te motocykle nie są tanie, a kupiłem go, żeby dobrze się bawić w weekendy, a nie na odwrót 😉
 
Cóż, prosta zmiana biegów odcina zapłon na chwilę potrzebną do przesunięcia dźwigni zmiany biegów. Jeśli po prostu oprzesz stopę na dźwigni zmiany biegów i wywrzesz niewielki nacisk, ale niewystarczający do zmiany biegu, silnik zgaśnie lub przynajmniej będzie sprawiał takie wrażenie.
 
W moim przypadku jeszcze tego nie próbowałem, ponieważ wciąż jestem w okresie docierania i dealer zdecydowanie zalecił, aby nie używać tempomatu podczas docierania. Zostało tylko kilka kilometrów do pierwszego serwisu.
 
W moim przypadku jeszcze tego nie próbowałem, ponieważ wciąż jestem w okresie docierania i dealer zdecydowanie zalecił, aby nie używać tempomatu podczas docierania. Zostało tylko kilka kilometrów do pierwszego serwisu.
Rozumiem, że uruchamianie silnika na długi czas przy tych samych obrotach nie jest dobrym sposobem na dotarcie silnika. Kilka minut testowania tempomatu moim zdaniem nie będzie szkodliwe.
 
Kluczowym elementem jest wskazanie różnych czynników występujących przed wyłączeniem silnika.
  1. Jest to przerywane.
Wiele przerywanych problemów jest związanych z komputerem.

Być może układ scalony (IC) wysyłający zły sygnał do komputera głównego.

Niektóre układy scalone mają problem z mikro stykiem (spawanie itp.) i są wrażliwe na wilgotność, temperaturę i wibracje.
  1. Dzieje się to po pewnej liczbie kilometrów (ile, nie wiem?).
Może to być związane z temperaturą, wracając do punktu pierwszego powyżej.
  1. Zawsze dzieje się tak podczas przejścia z 5. na 4. bieg.
Myślę, że jest to istotny kluczowy element, który może doprowadzić do tego, że LOGIKA komputera wyda sygnał WYŁĄCZENIA przez układ scalony.
  1. Problem występuje zarówno na drogach asfaltowych, jak i na drogach gruntowych.
Jeśli zdarza się to na drogach asfaltowych, oznacza to, że wibracje niekoniecznie są głównym czynnikiem.
  1. Podsumowując, główne czynniki, które można by podkreślić, to:
Z 5. (piątego) na 4. (czwarty) bieg.

Kilka minut po uruchomieniu (nie jestem pewien ile, może 30 minut lub mniej)

Sugerując, że temperatura silnika może być jedną z przyczyn.
 
Przytrafiło mi się to dwa razy na 4000 km, oba razy podczas zjazdu z autostrady. Jedynym wspólnym czynnikiem jest zimna pogoda. Pierwszy raz 10 minut po uruchomieniu silnika, a drugi (dzisiaj) po ponad godzinie jazdy. Na pewno nie chodzi o czujnik stopki bocznej, ponieważ dawałby tak wiele problemów w terenie, i myślę, że nie jest to związane z niepożądanym naciskiem na dźwignię zmiany biegów, ponieważ jechałem w butach sportowych, a nie w butach... Nie mam podgrzewanych manetek, ale zawsze używam tempomatu na autostradzie. Mam nadzieję, że ktoś ma informacje od Husqvarny.
 
Muszę zapytać. . . . Czy jechałeś w trybie ADVENTURE? A jeśli tak, to na co ustawiona była Twoja kontrola poślizgu?

Właśnie ukończyłem 7 dni bardzo technicznej jazdy terenowej w Baja, zwykle jeżdżąc na kontroli poślizgu #3. Żadnych problemów podczas jazdy przy bardzo niskich obrotach, poślizg sprzęgła na pierwszym i drugim biegu przez techniczne tereny typu "trials". Na najbardziej stromych podjazdach przez pola z kamieniami, koleiny i kaktusy zwiększyłem poślizg do 5 i 6, po czym motocykl zgasł 3 razy w ciągu pół godziny. Zmniejszyłem poślizg z powrotem do 3 i nie miałem żadnych dalszych problemów. Najpierw myślałem, że tracę czucie sprzęgła, ale później podejrzewałem, że motocykl może zgasnąć przy niskich obrotach, jeśli jest w wyższym numerze kontroli poślizgu.

To nie jest naukowe, ale rejestruję to w kategorii "rzeczy, na które należy uważać", zwłaszcza jeśli jesteś w strefie No Fall.
 
Dziwne lub zbieg okoliczności, wyłączyłem easy shift i od tego czasu się to nie zdarzyło. 🤷🏿‍♂️ Poczekam, aż zostanie wykonany pierwszy serwis i wtedy go włączę.
W moim przypadku wyłączyłem quick shifter i to rozwiązało problem. Możliwe, że moja stopa lekko dotknęła dźwigni zmiany biegów, ale nie sądzę, żeby tak było.
 
Cześć, w Hiszpanii krąży trochę informacji na ten temat. Wydaje się, że jest to coś związanego z „clausor” (gdzie wkładasz kluczyk). Dotyczy to sporej liczby jednostek.
Zostawię swój do wymiany w ramach gwarancji, po sprawdzeniu stopki bocznej, dźwigni sprzęgła… i mam nadzieję, że problem zostanie rozwiązany. Pojawiło się to również na hiszpańskim blogu YouTube.
 
Cóż, miałem podobne objawy na moim motocyklu (2024 901). Po fiasku KTM i upadku mojego lokalnego sklepu zdałem sobie sprawę, że jestem zdany na siebie, jeśli chodzi o wsparcie. Wyłączyłem funkcję szybkiej zmiany biegów i od tamtej pory nie miałem problemów. Jeżdżę od lat i nigdy tak naprawdę nie używałem szybkiej zmiany biegów zgodnie z przeznaczeniem, ponieważ moja pamięć mięśniowa zawsze po prostu zmienia biegi za pomocą sprzęgła, przepustnicy i dźwigni zmiany biegów... Elektronika w motocyklu jest do bani (bluetooth, szybka zmiana biegów, kontrola trakcji...!!!). Cóż, dziękuję za wysłuchanie mojego marudzenia starego człowieka. Uwielbiam ten motocykl i jeżdżę nim jakbym go ukradł, ale jestem przyzwyczajony do bardziej analogowych wrażeń.
 
81 - 100 of 105 Posts