Husqvarna Norden Forum banner
41 - 60 of 105 Posts
Jakieś wieści w tej sprawie? Mam ten sam problem. Jestem właścicielem Nordena z przebiegiem 6000 km. Dzieje się to 2-3 razy na 1000 km. Tylko podczas wciskania sprzęgła i redukcji biegu przy wolnych obrotach. Sprawdzono wszystko u dealera... nie stwierdzono problemów.
 
Discussion starter · #45 ·
Cześć @nickkont, wracałem i wracałem do dealera, nie mogli znaleźć problemu. Podłączyli go do Husqvana i wciąż nic. Ponownie pojechałem nim nerwowo i znowu się to zdarzyło. Więc odesłałem go z powrotem do dealera, znowu nic. Najwyraźniej nie ma pamięci w ECU, więc nie można prześledzić i zobaczyć, co się stało. Wielokrotnie kontaktowałem się z Husqvaną. W końcu odmówiłem zabrania motocykla z powrotem i negocjowałem z dealerem, aby kupić następny motocykl w salonie w dobrej cenie i teraz mam zupełnie nowy model z 2023 roku. Jak dotąd żadnych problemów, ale przejechałem tylko 1 tys. mil. Skontaktowałem się bezpośrednio z Husqvaną i powiedziałem, że nie mogę dalej jeździć na oryginalnym motocyklu, ponieważ obawiałem się o swoje bezpieczeństwo. Powiedzieli, że skoro nie jestem już prawnym właścicielem motocykla, to nie jest to już moja odpowiedzialność. Powiedzieli, że to koniec, sprawa zamknięta! Szczerze mówiąc, byłem zdumiony lekceważącym podejściem i korporacyjnym wzruszeniem ramionami! Powodzenia z motocyklem, jeźdź bezpiecznie.
 
Serdecznie dziękuję za odpowiedź. Omówiłem to z autoryzowanym serwisem i dzięki Bogu jest kolejny motocykl z tym samym problemem (890) i otworzył już zgłoszenie. Powiedział mi, żebym skontaktował się z nim ponownie pod koniec przyszłego tygodnia, jeśli pojawi się odpowiedź od KTM/Husqvarna. Uważa, że to problem z ECU, ponieważ te motocykle działają ubogo z powodu wszystkich tych przepisów. Zaproponował również tymczasowe rozwiązanie, dopóki nie otrzymamy odpowiedzi... aby dodać eliminator czujnika lambda, który kosztuje 40-50 euro, a motocykl będzie działał znacznie bogaciej. Dam znać, jeśli będą jakieś postępy.
 
Wielkie dzięki za odpowiedź. Omówiłem to z autoryzowanym serwisem i dzięki Bogu jest kolejny motocykl z tym samym problemem (890) i otworzył już zgłoszenie. Powiedział mi, żebym skontaktował się z nim ponownie pod koniec przyszłego tygodnia, jeśli będzie odpowiedź od KTM/Husqvarna. Uważa, że to problem z ECU, ponieważ te motocykle działają ubogo z powodu wszystkich tych przepisów. Zaproponował również tymczasowe rozwiązanie, dopóki nie będziemy mieli odpowiedzi... aby dodać eliminator czujnika lambda, który kosztuje 40-50 euro, a motocykl będzie działał znacznie bogatszy. Dam znać, jeśli będą jakieś postępy.
Tak, daj nam również znać numer części tego czujnika lambda. Może się przydać. Wielkie dzięki
 
Tak, proszę, daj nam również znać numer części dla tego czujnika lambda. Może się przydać. Wielkie dzięki
to firma, którą polecił mój mechanik.
Jest w sekcji eliminatora lambda (eliminator czujnika O2). Nie mogłem znaleźć nic konkretnego dla Norden (tylko dla ktm790) i zadzwoniłem do nich. Powiedzieli, że wkrótce przygotowują wersję Norden i przekazali moje dane kontaktowe. Dam znać, jeśli będą jakieś postępy.
 
Pominąłem eliminator smart moto o2 i kupiłem rapid bike easy. Zapytałem mechanika, czy to zadziała, a on powiedział, że tak. Jeszcze tego nie zainstalowałem, ale będę Cię informował na bieżąco. Zrobię to w przyszłym tygodniu. Mechanik powiedział mi również, że dzieje się tak tylko wtedy, gdy wcisnę sprzęgło, ponieważ jest czujnik, który nie ma nic wspólnego z redukcją biegów. Nie może utrzymać obrotów i to z powodu czujnika lambda. Dlatego zasugerował eliminator o2 lub moduł rapid bike easy. Powiem mu o czujniku w sprzęgle, ale potrzebuję więcej informacji KTM Peter :) Otworzyliśmy również 2 zgłoszenia do Ktm (również dla innego motocykla) i czekamy na ich odpowiedź.
 
Aktualizacja: Dzisiaj znalazłem trochę czasu i zainstalowałem moduł Rapid Bike Easy.
Było to dość proste, zwłaszcza jeśli obejrzysz film Rottweilera „zdejmij zbiornik paliwa Norden 901”.
Pierwsze wrażenie było takie, że motocykl lepiej pracuje na niskich obrotach. Bardziej żywa reakcja na gaz na niskich obrotach. Kiedy ciągniesz za sprzęgło, wydaje się działać lepiej. Zacznę robić 80-100 km dziennie i zamelduję po 1000, czy problem został rozwiązany.
 
Image

@nickkont Czy masz więcej informacji i zdjęć na temat instalacji? Jakie są Twoje dotychczasowe doświadczenia z RBE?
Śledziłem ten film

Wygląda na skomplikowane, ale w rzeczywistości jest łatwe i proste. Nie jestem mechanikiem i nie miałem wcześniej doświadczenia z motocyklami. Po prostu wykonaj te kroki, aby usunąć zbiornik.
Potem nie możesz się pomylić ze złączami. Pasują tylko do określonych.

Zobacz załączone zalecane ustawienia wysłane przez nich.

Jeśli chcesz wzbogacić mieszankę paliwowo-powietrzną, ustaw drugi wybierak na +3, jeśli chcesz domyślny stan motocykla +0.

Zalecane ustawienie to drugi wybierak na +2 bogatszy.

Motocykl działa znacznie lepiej na niskich obrotach i ogólnie w obszarze/stanie pętli zamkniętej. Możesz poczuć różnicę i wierzę, że to i tak dobra inwestycja.
Z RBE zdarzyło się (raz zgasł) przy 500 km i zmieniłem ustawienie na +3, więc mam teraz kolejne 500 km bez żadnego problemu.

Zaktualizuję post, gdy porozmawiam z mechanikiem (otworzył zgłoszenie w Ktm kilka miesięcy temu).
 
Aktualizacja. Gaśnie na niskich obrotach po wciśnięciu sprzęgła, co nie zniknęło po użyciu rapid bike easy.
Skontaktowałem się z innym autoryzowanym serwisem i poproszono mnie o przywiezienie motocykla w celu sprawdzenia wszystkiego (zawory, świece, pompa paliwa, zbiornik paliwa, czujniki sprzęgła itp.)
To zajmie do 1 miesiąca.
Inni użytkownicy z forów KTM, w większości stwierdzili, że może to być wadliwy przełącznik sprzęgła.
Zamierzam go najpierw wymienić i wyregulować dźwignię, ponieważ wydaje się bardzo delikatna.
Jeśli to nie rozwiąże problemu, zastosuję się do instrukcji serwisowych i przegapię swój motocykl przez dość długi czas.
W każdym razie nie zostawię tego tak, jak jest. Nadal na gwarancji i nie akceptuję problemu.
 
Cześć, jakkolwiek głupio to brzmi, czasami STOPKA boczna opuszcza się trochę na wyboju i wyłącza silnik. Nawet tego nie zauważasz, ponieważ kiedy spojrzysz w dół, już się podniosła.

Przytrafiło mi się to wiele razy w terenie. Teraz mam pasek, który trzyma ją w górze podczas jazdy, aby tego uniknąć (podobnie jak w motocyklach enduro).

Mam nadzieję, że to pomoże. Pozdrawiam
 
Miałem ten problem z wyłączaniem, zwłaszcza podczas zmiany biegów na niskich obrotach, normalnie z 2 na 3. Dealer spróbował innego ECU z innego motocykla, który mieli w magazynie i problem zniknął.
 
Hej Bauer, w przyszłym tygodniu trafia do serwisu na pełny demontaż i przegląd. Pompa paliwa, przepustnice, aktualizacje oprogramowania, woda w paliwie, przełącznik sprzęgła itp. zwykłe rzeczy, na które patrzą, ale nie znaleziono ani nie zaobserwowano wcześniej przez nich żadnej konkretnej usterki ani problemu z tym związanego. 5 dni później nadal brak odpowiedzi od Husqvana.
Jednym z problemów, które znalazłem, było to, że reflektor przepaliłby się, przepaliłby bezpiecznik, miał zwarcie i ktoś powiedział, że musieli wymienić licznik, który moim zdaniem ma wyłącznik awaryjny, nie jestem pewien, ale poluzowałem i przesunąłem licznik na kierownicy, a następnie dokręciłem go i cały czas przesuwałem, aż uzyskał dobre uziemienie i nigdy więcej nie miałem tego problemu, może chcesz to sprawdzić?
 
41 - 60 of 105 Posts