Husqvarna Norden Forum banner

Lowering kit

4704 Views 15 Replies 6 Participants Last post by  wolfbab
I took the lowering kit option. This kit is added to the standard motorcycle, around 850€ (parts and installation fees). I find it odd that it's not an option to choose when ordering and mounted in the factory likes BMW does. I now have the standard shock, fork springs and kickstand stored in a box, useless.

The lowering kit shock is actually a WP Apex 3146 that was fitted to the KTM 790 Adv (part no : 01584S2901). Recycling or liquidation of stocks?

That being said, I rode 300 km last weekend and the bike is comfortable enough to consider long rides. And what makes me very happy is the feeling of lightness of this motorcycle.
  • Like
Reactions: 1
1 - 16 of 16 Posts
Interesting. The 890R lowering kit has shorter springs, spacers to be installed inside the fork and shock and a shorter side stand.
Shock and fork require complete disassembly to install the spacers. Only a job for a good suspension shop or good tech.
J'ai pris l'option kit de descente. Ce kit s'ajoute à la moto standard, environ 850€ (pièces et frais d'installation). Je trouve étrange que ce ne soit pas une option à choisir lors de la commande et montée en usine comme le fait BMW. J'ai maintenant l'amortisseur standard, les ressorts de fourche et la béquille stockés dans une boîte, inutile.

L'amortisseur du kit d'abaissement est en fait un WP Apex 3146 qui a été monté sur la KTM 790 Adv (référence : 01584S2901). Recyclage ou liquidation des stocks ?

Cela étant dit, j'ai roulé 300 km le week-end dernier et le vélo est suffisamment confortable pour envisager de longues randonnées. Et ce qui me rend très heureux, c'est la sensation de légèreté de cette moto.
[/DEVIS]
Bonjour,
Vous êtes satisfait de votre kit de rabaissement ?
I found this lowering kits | Buy Motorcycle Accessories

Probably a good solution to keep the orignal original shock and for less money but my dealer was not agree because he wanted to avoid any problem with the warranty.
You'll probably be glad to have those parts when/if
you resell the bike.
Does the lowering kit change the total weight limit of the bike? The Touratech lowering kit for the tiger RP has a 100kg limit so no pillion
Does the lowering kit change the total weight limit of the bike? The Touratech lowering kit for the tiger RP has a 100kg limit so no pillion
No mention of any change regarding the weight limit.
  • Like
Reactions: 1
Check this :

Rear lowering only. I don't know if the side stand must be changed.
I took the lowering kit option. This kit is added to the standard motorcycle, around 850€ (parts and installation fees). I find it odd that it's not an option to choose when ordering and mounted in the factory likes BMW does. I now have the standard shock, fork springs and kickstand stored in a box, useless. ...
Damn! I am to late! Just bought Norden 901 cartridges and rear shock absorber from my KTM dealer. I will spend my 790 Adv more hight and adjustability.

Which fork springs / cartridges do you have in your fork? Also from the 790 Adv? The difference in fork of Norden 901 and 790 Adv is only the crtridge.

Maybe you offer your parts in the www.ktmforum.eu
There are a lot of riders who wants to optimize 790 Adv chassis
Bonjour bernardv, comme toi j'ai le kit de rabaissement sur mon norden et j'aimerais mettre la béquille centrale . Avez-vous une béquille centrale et n'y a-t-il aucun problème avec le kit d'abaissement? Merci
Bonjour bernardv, comme toi j'ai le kit de rabaissement sur mon norden et j'aimerais mettre la béquille centrale . Avez-vous une béquille centrale et n'y a-t-il aucun problème avec le kit d'abaissement? Merci
Bonjour, aucun soucis avec la béquille centrale (Sw Motech SW 521 KBA 30 365). J’ai monté en plus les crashbars Givi, le tout sans problème. J’ai également monté un châssis pour des valises souples (Bumot) et je peux me servir de ce châssis comme prise pour faciliter la mise sur la béquille centrale.
merci , par contre je ne trouves pas la ref de la bequille centrale sw motech , tu es sur que c'est celle de la bequille ? et tu l'as acheté ou ?
merci , par contre je ne trouves pas la ref de la bequille centrale sw motech , tu es sur que c'est celle de la bequille ? et tu l'as acheté ou ?
C’est la référence reprise sur la béquille. La moto a été commandée avec béquille centrale. Elle a été posée lors de l’entretien des 1000 km. Je suppose que mon concessionnaire s’est dirigé vers Sw Motech car Husqvarna est en rupture de stock pour pas mal de pièces. Je dois encore avoir une grille de protection du radiateur et les poignées chauffantes.
ok merci , parce que sur le site sw motech elle n'existe pas encore pour la norden , je me demande si celle pour la 890 adventure ne correspondrait pas ?
ok merci , parce que sur le site sw motech elle n'existe pas encore pour la norden , je me demande si celle pour la 890 adventure ne correspondrait pas ?
Probable, c’est par exemple le cas pour les crashbars Givi qui à l’origine sont pour la 790/890 Adv.
N'ayant plus de stock , j'ai finalement commandé celle d'origine husqvarna , qui devrait arriver le 24 mai
1 - 16 of 16 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.